6 Temmuz 2011 Çarşamba

Transformers 3 – 3D Eziyeti ve Sponsorluklar

26 Mayıs 2010 tarihinde “Filmlerdeki Sponsorluklar” başlığıyla bir yazı kaleme almıştım.
http://omerserkanbakir.blogspot.com/search/label/sponsorluk
Geçen hafta ve bu hafta iki farklı sinemada “Transformers 3 – Dark of the Moon” filmini iki kere izledikten sonra bir iki ekleme yapmak istedim. Öncelikle izlediğim iki farklı 3D sinema teknolojisi ile ilgili kısa bir iki şey de söylemek istiyorum. Olmuyor! Olamıyor! Real 3D ve Imax 3D teknolojilerinin ikisinin de net olmadığını düşünüyorum. Filmin akışı çoğu zaman gözünüzün önünden öyle hızlı akıp geçiyor ki odaklanmak ne mümkün. Alt yazı neredeyse tek net alan… Netlik bir kenara izlediğimiz film 2 stop koyu pozlanmış gibi. Yani o 3D gözlükleri takınca birden ortalık kararıyor. Özellikle son izlediğim Imax 3D gözlükleri, Real 3D gözlüklere göre filmi daha koyulaştırıyor. Bunun sebebini anlıyorum, ancak çare bulunamamasını anlayamıyorum.
Netlik, film koyu gözükmesi ve tabi son olarak biraz baş ağrısı… Bilmem ki çok şey mi istiyorum.
Gelelim esas konuya… Filmlerdeki sponsorluklardan bahsederken taze taze bu filmden de bir iki not aktaralım. Esasında birçok filmde bu tür sponsorlukları görmek mümkün. “Transformers 3 – Dark of the Moon” filminde baş rollerde Lenovo yer alıyor. En az 3-4 farklı çekim açısında güzel bir reklam yapıyor. Sonra Cisco iki farklı yerde gözümüze sokuluyor. Apple iPad2 ise henüz filmin başlarında çok kısa bir süre görünüyor. Ancak bu kez gözümüze sokulmadan, usulca…
Az kalsın unutuyordum. Rosie Huntington Whiteley üçüncü filmde, Megan Fox’un yerine esas oğlanın kız arkadaşı rolünde. İç çamaşırı defilesi için uygun seçim olabilecek bu ablanın yerine keşke yine Megan Fox’la devam edilebilseymiş.

3 yorum:

  1. 3D hakkında çok doğru bir tespit.. Bu kadar rahatsız edici bir sistemle nasıl keyif alınabilir ki? Herkes şikayetçi 3D sinemadan.. Bu arada sayfanızın koyu zemine beyaz yazı olması da kafamı ve gözlerimi inanılmaz olumsuz etkiledi, diğer sayfalara geçince hala sizin sayfanızı görür oldum umarım bu küçük rahatsızlığı da dikkate alırsınız.. Selamlar.. Kemal Güven Erakbaş..

    YanıtlaSil
  2. Siyah zeminden beyaza geçince biraz sorun oluyor biliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Megan ablamız yönetmen Michael Bay hakkında 'Hitler' benzetmesi yapılınca filmin yapımcısı Yahudi asıllı Steven Spielberg tarafından kovuldu. O bakımdan Megan'ın bir daha Transformers serisini rüyasında bile görmesi mümkün değil. Yeni abla da hakkaten sakil durmuş ayrı konu. Zaten filmde konu da yok. Teknolojiyi sonuna kadar kullanan ama ruhu olmayan bir film olmuş :)

    YanıtlaSil