10 Nisan 2015 Cuma

Konunun Uzmanı…

Hafta sonu bir gazetenin seyahat ekini okurken arka sayfada güzel bir başlık gördüm; “Alın bir aynasız, rahat edin…”, altında da daha küçük puntolarla “Aynasız model bir fotoğraf makinesi almak istiyorum. Ne tavsiye edersiniz?” yazıyordu. Bana hemen her gün sorulan sorunun aynısıydı bu… Gayet mutlu oldum, böyle bir yazının günlük gazetenin hafta sonu ekinde yer almasına.

Başladım okumaya, güzel bir giriş yapmıştı yazar… Aynasız makinelerin daha küçük ve daha hafif olmasından bahsediyordu. Hemen ardından da piyasada farklı markalara ait 70-80 modelin satıldığını söylüyordu. Biraz abartılı bir sayı olsa da yanlış da sayılmaz. Yine aynasız makinelerin neden daha küçük olduğunu gayet anlaşılır kısaca açıklamıştı. Hatta kendine göre bu makinelerin iki dezavantajını anlatıyordu. Sonucunda da piyasada en çok tutulan üç aynasız modeli öneriyordu. Sadece üç model önermek kişinin tercihi olabilir tabi. Ancak önerilen modellerin ilkinde bir sorun vardı. Model adı “Fuji XD1” olarak yazılmıştı, doğrusu “Fujifilm X-T1”. “En önemli artısı objektiflerinin iyi ve bol seçenekli olması” olarak belirtiliyordu. Fiyat TL olarak verilmiş ve ülkemizdeki satış sitesinin linki yazılmıştı.

Gelelim diğer modele… Bu sefer model adı doğruydu, Olympus OM-D E-M1. Fuji’den (Fujifilm’den değil) biraz daha pahalı olduğu ve geniş objektiflere sahip olduğu yazılmış. Fiyatına gelince Amerika’dan verilmiş, B&H Photo’da 1299 dolar denmiş.
Bir diğer model ise “Sony Alpfa 7” olarak yazılmış, onun da doğrusu “Sony Alpha 7” olacak. En büyük artısının full frame olduğu belirtilmiş. Diğer modeller APS-C ve MFT olunca elmalarla armutları karşılaştırmış gibi olmuş. “Kaliteli objektifleri var, ama 2.8 olanları pahalı” denmiş. Bir de “Ayrıca objektifler için ayrıca bir adaptöre de ihtiyaç var.” denmiş ki bunun ne demek olduğunu ben de çözemedim. Bu modelin de fiyatı Amerika’dan B&H Photo’dan verilmiş. Ancak verilen fiyat A7’nin değil A7s modelinin…

Diyeceğim o ki, her sektörün belli uzmanları olmak zorunda. Yoksa herkes kafasına göre, yanlış bilgilerle bu tarz konuları ele alırsa kimseye faydası olmaz diye düşünüyorum. Siz yine en iyisi www.fotografbilgimerkezi.com sitemizi yakından takip etmeye devam edin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder