25 Haziran 2010 Cuma

Facebook ve Twitter ile müşteri ilişkileri yönetimi

Akşamları eve dönerken apartmanın kapısında, teknoloji mağazalarının, marketin, böcek ilaçlama firmalarının, pizzacının veya teknik servislerin el ilanları, indirim kuponları, kartları ya da insertleri ile karşılaşıyorum. Sanırım teknoloji ne kadar değişirse değişsin evinizin kapısına konan bir el ilanı hala en etkili yöntemlerden…

Henüz birkaç yıl öncesinde hayal bile edemeyeceğimiz farklı bir başarı hikayesi yakalayan sosyal ağ siteleri için firmaların çözüm önerileri de arka arkaya yayınlanıyor. Esasında her kesimden kullanıcılar ve firmalar bu yeni medyanın bir yerinden çekiştirmeye çalışıyor. Kimi çözüm, kimi verim, kimi de akıl sağlığı için önerilerde bulunmayı ihmal etmiyor.
Şirketler, Facebook, Twitter gibi sosyal medya araçları üzerinden müşteri memnuniyeti, sadakati, bilinirlik, ürün tanıtımı ve marka imajı gibi kavramları geliştirmenin de yollarını arıyor. SAP’nin yeni CRM çözümü bu ihtiyaçları karşılamaya yönelik fonksiyonları ile profesyonel bir çözüm sunuyor. SAP CRM çözümü, şirketlerin müşterileri ile gerçekleştirdiği her türlü etkileşimi, sosyal medya araçları üzerinden de yapabilme olanağı sağlıyor.
SAP CRM çözümü; giderek artan mobil cihaz kullanım trendlerine uygun olarak çözümlerini mobil platformlara da taşıyor. SAP, geçtiğimiz aylarda satın aldığı Sybase şirketinin uygulamaları ile SAP çözümlerinin mobil platformlar üzerinde de kullanılmasını sağlıyor. SAP, Sybase ile ortaklaşa geliştirdiği SAP CRM mobil telefon uygulamaları ile uzun vadede dünya üzerinde 1 milyara yaklaşan mobil çalışana ulaşmayı hedefliyor. Mobil kullanıcıların aynı zamanda bir tüketici ve müşteri olduğundan yola çıkarak, SAP iş ortakları ile beraber son kullanıcılara yönelik iPhone uygulamaları gibi mobil telefon uygulamaları geliştiriyor.
Milyonlarca kişi tarafından kullanılan sosyal paylaşım sitelerinde, şirketlerin ürün ve hizmetleriyle ilgili paylaşımlarının takip edilebilmesi, sosyal medyadaki en büyük sorunu oluşturuyor. Sosyal medya araçları ile CRM süreç bağlantılarındaki uyum eksiklikleri, etkin ve hızlı hizmet vermeyi önlüyor. Bununla birlikte durumun 360 derece ortaya konulamaması, doğru kararlar alınabilmesini engelliyor.
Yeni CRM çözümü; şirketlerin klasik ilişki yönetiminden, sosyal ağ temelli ilişki yönetimine geçebilmeleri için geliştirilmiş. CRM çözümü; sosyal medya siteleri üzerinden interneti daha etkileşimli kullanabilmeyi, online sohbetlere katılmayı, anahtar kullanıcıları belirleyebilmeyi ve müşterilerle anlamlı ilişkiler kurabilmeyi sağlıyor. Böylelikle, değişen müşteri ihtiyaçlarına uygun ürün ve servisler sunulabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder