2 Şubat 2011 Çarşamba

Ne güzel, sektör büyümeye devam edecek(miş)!

Türkiye Bilgi Teknolojileri ve İletişim Sektörü 2010 yılında 27,3 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşmış. Hizmetler alanında yüzde 4,2 olarak gerçekleşen büyümenin 2011 yılında yüzde 8,3 olarak gerçeklemesi, yüzde 4,1 büyüyen yazılım sektörünün 2011 yılı büyümesinin ise yüzde 7,4 olacağı tahmin ediliyor. 2011’de bilgi teknolojileri ve iletişim sektöründe yüzde 7,2 oranında gerçekleşmesi beklenen büyümede en büyük katkının yüzde 13,3 ile Bilgi Teknolojileri pazarında olması bekleniyor.

Bunları kim mi söylüyor? Bilişim Sanayicileri Derneği, yani TÜBİSAD. 2008 yılından beri Türkiye’de resmi ortağı olduğu EITO’nun (European Information Technology Observatory), Türkiye Bilgi Teknolojileri ve İletişim Sektörüne ilişkin rakamsal verilerini geçtiğimiz günlerde açıkladı.
2009’da yüzde 4,3 küçülen Avrupa bilişim pazarı 2010 yılında, yüzde 1,2 büyüme gerçekleştirmiş. Dünyada da bilişim pazarı 2010 yılında 2,5 trilyon Euro’ya ulaşmış. Türkiye ise bu pazardan ancak binde 8’lik bir pay alabilmiş.
2010 yılında Türkiye Bilgi Teknolojileri ve İletişim sektörü büyüklüğü 27,3 milyar dolara ulaşmış. Bu hacmin 20 milyar doları İletişim, 7,5 milyar doları ise Bilgi Teknolojileri sektöründen gelmiş. Böylece İletişim sektörü yüzde 73 ile toplam sektörde yine en büyük paya sahip.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri sektöründe özellikle “Yazılım” ve “Hizmetler”in öne çıktığı görülüyor. Yazılım ve hizmetler sektörlerinin 2009 yılında kaybettiği ivmeyi tekrar yakalayarak hızlı bir yükseliş trendine girmesi, bilişim sektörünün geleceği için çok önemli, olumlu bir işaret olarak ortaya çıkıyor.
Bu açıdan bakıldığında, 2011 yılında da toplam Bilgi ve İletişim Teknolojileri Pazarı’ndaki büyümenin, özellikle yazılım ve hizmetlerde yaşanacak artan büyüme ivmesi ile devam edeceği öngörüsünü yapmak mümkün.

Ne güzel değil mi? Rakamlara göre her şey ne kadar normal görünüyor. Tıpkı enflasyon rakamları gibi… Bakarsanız sanki hiçbir şeye zam gelmiyor. Herkes refah içerisinde yaşıyor. Ama sokaktaki durum böyle değil ne yazık ki. Şimdi bu rakamları temel alıp bilişim sektörünün ne kadar öncü ve girişimci olduğunu sakın zannetmeyin. 2009 yılından sonra tüm satış ve pazarlama yöntemlerini değiştiren onlarca firma var. Eskiden bilişimle kalkınmaya, katma değer katmaya ve sektörün gücüne inanan pek çok firma şu anda sadece yurt dışındaki patronlarının ve ortakların karını düşünüyor. Biraz önce yukarıda yazdığım rakamlar arasında bilgisayar satış adetlerini falan yazmadım. Ama orada da satışlar fena değil, ne diyelim, Allah artırsın! Zaten biz ne desek boş… Çünkü onların teknoloji marketleri var. Alan memnun, satan memnun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder