Sevgililer günü geyiklerine ve böyle anlamlı (!) bir günün sadece ticari sömürü aracı olmasına sinir olanlardanım. Yeni yıl bitti, iki üç gün geçmedi ki sevgililer günü ile ilgili basın bültenleri gelmeye, adeta yağmaya başladı. Herkeste bir telaş! Firmaların “14 Şubat’ta daha fazla nasıl ürün satarız” derdine cevap, basın bültenleri ile beş para harcamadan duyuru yapılmasıyla bulunuyor.
Bakın gelen basın bültenleri ile haber yapmamız istenen ürünler/hediyeler: Notebook, netbook, tablet PC, cep telefonu, MP3 çalar, fotoğraf makinesi, dijital fotoğraf çerçevesi, video kamera… Esas bir tane basın bülteni geldi ki bu yazıyı yazmama sebep oldu. 14 Şubat için en güzel hediye bir hard diskmiş! WD’nin geniş ürün yelpazesi içerisinde mutlaka sevdiğinize uygun bir ürün bulabilirmişsiniz. Bazı firmalar ve bazı PR şirketleri artık işin suyunu çıkarmış durumda. Akıllardaki tek düşünce “daha fazla ürün satmalıyız” olunca firmalar etik kuralları, hatta kanunları bile görmezden gelebiliyor. Şu günlerde gümrüklerde kaçak yakalanan yüz binlerce fotoğraf makinesinin arkasından kimler çıkacak çok merak ediyorum doğrusu.
Aylar önce, “sevgilinize en iyi hediye hard disk” diyen firmanın PR şirketine bir yazı göndermiştim. Bu yazıda, artan kapasiteler, çekilen fotoğrafların depolanması, arşivlenmesi ve güvenli saklanması konusunda bazı ortak fikirler ve projeler geliştirebileceğimizi yazmıştım. Sonuç mu, olumlu olumsuz geri dönen bile olmadı? Bu sadece bir örnek, ama hiç usanmadan basın bültenlerini gönderip, arkasından arayan, basın toplantılarına sürekli ve ısrarla davet eden, röportaj ve özel haber yapılmasını isteyen daha onlarca firma sayabilirim. Bu noktada birçok yayın çıkaran bir grup olarak bazen sömürüldüğümüzü düşünmemiz normal mi acaba?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder