Gençlik uzmanı Youth Republic ve dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Synovate işbirliğiyle gerçekleştirilen “2010 Türkiye Gençlik Pazarı Araştırması”, Türkiye nüfusunun yüzde 20’sini oluşturan gençlerin medya izleme alışkanlıklarını ortaya koydu.
Araştırmaya göre gençler haftada 2-4 saat arası televizyon izliyor ve hafta sonu televizyon başında geçirdikleri saatlerde artış gözleniyor. Gençlerin yarısından fazlası düzenli olarak dizi izliyor. İnternetten dizi izleyen çalışan gençlerin oranı yüzde 5’te kalırken, lise öğrencilerinde bu sayı yüzde 13, üniversite öğrencilerinde ise yüzde 27. Gençler arasında en çok sinemaya giden ve yabancı dizi izleyen grubun da üniversiteli gençlerden oluşması dikkat çekiyor. Anketin yanı sıra 3 gün süreyle öğrenci evlerine yerleştirilen kameralar aracılığıyla da yapılan araştırma televizyon açıkken gençlerin cep telefonu, bilgisayar, dergi gibi başka şeylerle uğraştıklarını ya da kendi aralarında sohbet ettiklerini ve ev içinde sürekli hareket halinde olduklarını ortaya koydu.
Youth Republic’in araştırması sonucunda gençlerin sadece medya izleme alışkanlıkları hakkında değil, hayata karşı duruşları, günlük hayatları, gelir ve harçlıkları, harcama dinamikleri, para biriktirme alışkanlıkları, harcama günlükleri, kredi kartı kullanım alışkanlıkları, alışveriş alışkanlıkları, internet ve cep telefonu kullanım alışkanlıkları, müzik dinleme alışkanlıkları, gençlerin ünlüler hakkındaki görüşleri ve ailelerin görüşleri konularında da veriler elde edildi.
Yeni nesil araştırma yöntemleri kullanılan araştırmada 3.119 üniversite ve lise öğrencisiyle ve 1.533 okumayan/çalışan genç ve gençlerin aileleriyle görüşüldü. Görüşmelerin yanı sıra gençlerin gözünden hayatın nasıl olduğunun anlaşılması için öğrenci evlerine kamera yerleştirildi, gençlere harcama günlükleri tutturuldu, çantalarının içine bakıldı.
Araştırmayla ilgili daha ayrıntılı bilgiye www.harclikpazari.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder