Fotoğraf çekmek için gideceğimiz yollar ve rotalar bazen bizim için sınırlayıcı olabilir. Bir planlama yaparken çoğu zaman bozuk yollardan kaçarak belki de en güzel fotoğraf karelerini yakalayacağımız o eşsiz güzellikleri pas geçeriz.
Ülkemizin bazı doğal ve tarihi güzelliklerine ulaşmak için herkesin gittiği yollardan, rotalardan yararlanabilirsiniz. Ama en iyisi kendi rotanızı kendinizin belirlemesidir. İşte bunu yapabilmeniz için zor yollarda sizi yarı yolda bırakmayacak bir araç şarttır. İşte şimdi size tam da böyle bir araçtan söz edeceğim. Geçtiğimiz haftalarda Nissan’ın X-Trail adlı aracını test etme fırsatı buldum ve kısa bazı izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
Kısa bir rota…
Uzun zamandır gitmeyi düşündüğüm Bozcaada için dönüşte Asos ve Gelibolu’nu da içine katarak güzel bir rota çizdim. Önce Yenikapı-Bandırma feribotu ile Bandırma’ya, daha sonra Biga, Çan, Bayramiç, Ezine ve oradan da Geyikli iskelesine ulaştım. Bozcaada’ya gitmek için birden çok alternatif var. Ama sanırım söylediğim bu yol arabayla gidildiğinde en keyiflisi. Güzel manzaralar eşliğinde, fazla yorulmadan izlediğim Biga, Çan, Bayramiç, Ezine yolu biraz dar ve bazı yerlerde bakım çalışmaları sürüyor. Ancak biz gittiğimizde bu güzergah oldukça sakindi. Daha sonra Geyikli iskelesine ulaştıktan sonra Bozcaada’ya her saat başı kalkan arabalı vapurla ulaşıyorsunuz. İskeleye geldiğinizde direkt sıraya geçerek, gidiş-dönüş biletinizi alabilirsiniz.
Dönüşte ise önce Asos’a uğradık ve sonra Ezine üzerinden Çanakkale’ye ulaştık. Eceabat üzerinden Gelibolu’ya geçerek şehitlikleri ve abideyi ziyaret ettik. Daha sonra Tekirdağ üzerinden İstanbul’a döndük. Bu programı 5 günde sıkılmadan, acele etmeden sakin sakin tamamladık.
Bozcaada
Bozcaada’ya ilk kez 1998 yılında gitmiştim. Aylardan Eylül sonu idi ve ortam oldukça sakindi. Denizi ise bir o kadar soğuk. Ada için “kimisi çok sever, kimisi hemen ayrılmak ister” derler. Sanırım ben sevenlerdenim… Bu sefer gittiğimde ise biraz kalabalıklaşmış buldum adayı. Oteller, pansiyonlar çoğalmış, oda fiyatları arttıkça artmış.
Bozcaada çok ilginç ve keyifli bir yerdir. Adanın küçük bir merkezinde yoğun bir yerleşim görürsünüz. Merkezden biraz uzaklaştığınızda ise yalnızsınız. Tabi ünlü Ayazma Plajı hariç! Ayazma Plajı’na Temmuz ve Ağustos aylarında arabayla giderseniz şansınız bol olsun, park yeri bulmak pek kolay olmayabilir. Hele sahilde boş şemsiye, şezlong bulmak daha da zor. Ama üzülmeyin, Bozcaada’nın en güzel yanlarından biri birbirinden güzel onlarca irili ufaklı koyu olması… Bozcaada küçük bir ada ve tamamına yakın bir kısmını arabayla en fazla 1 saatte dolaşabilirsiniz. Ana yolları gayet düzgün, hiçbir problem yok. Ancak birbirinden güzel onlarca farklı koyu keşfetmek için kullandığınız araca güvenmeniz şart. Koylara inebilmek ve kimseler olmadan tek başınıza denize girebilmek için bu dar toprak yollardan gitmeniz gerekiyor. Bazı yerlerde ise bu toprak yollar daha da bozuluyor ve irili ufaklı taşlarla kaplanıyor. Unutmadan arabanın arkasına plaj şemsiyesi, hasır ve küçük bir şezlong koyarsanız bu ıssız koylarda keyfinizi daha da artırabilirsiniz.
Nissan X-Trail
Tam bu noktada test ettiğim Nissan X-Trail’den bahsetmeye tekrar başlayabilirim. Nissan’ın ana çizgilerini koruyarak yenilediği X-Trail modeli, teknolojik açıdan pek çok gelişmiş özelliklerle donatılmış. Dış görünümü oldukça şık, çağdaş ve iddialı… 18 inç on kollu alüminyum alaşımlı jantlar ise araca hem şık, hem sağlam bir duruş kazandırıyor.
Aracın iç malzeme kalitesi oldukça yüksek. Birçok eşya gözü, geniş bagaj hacmi bizim gibi çok aksesuarla seyahat edenler için oldukça iyi. Geniş iç hacim ve yüksek tavan kullanım için ferah bir ortam sağlıyor. Koltuklar son derece rahat. Sadece deri oluşu uzun süre oturunca biraz terletiyor. Direksiyon büyüklüğü, göstergeler gibi iç donanım özellikleri de çok iyi tasarlamış. Özellikle elektrikli panoramik sunroof arka koltuklara doğru açılan geniş yapısıyla dikkat çekiyor. Aracın içini daha da ferahlatıyor. Tüm bu özellikler sürüş keyfinizi daha da artırıyor.
Aracın en dikkat çeken ayrıntılarından biri de üst tavan rayları. Güçlü bir görünüm sunan bu tavan raylarının ön kısmında ise entegre edilmiş güçlü aydınlatma lambaları yer alıyor. Bu lambalar sadece arazi şartlarında çalıştırılmak için tasarlanmış. Zor şartlarda, karanlık ortamlarda, örneğin ormanlık bir alanda giderken bu tepe lambalarını ancak uzun farlarınız yanarken çalıştırabiliyorsunuz. Böylece görüş performansınız artıyor ve etrafınız gündüz gibi aydınlanıyor. Tepe lambalarını kısa bir süre ıssız bir yolda denedim, inanılmaz…
All Mode 4x4-i
Vites kolunun önünde bulunan “All Mode 4x4-i” çekiş kontrol düğmesini “Auto” konumuna alırsanız siz aracı kullanırken yol koşullarını, aracın ağırlık dengesini ve sizin sürüş tarzınızı anlık verilerle sürekli kontrol ediyor. Herhangi bir tehlike yaratacak durumu önceden sezinleyerek gerekli gördüğü güvenlik sistemini devreye sokuyor. ESP aracınızın virajlarda dengesini sağlarken, TCS tekerleklerin patinaja kalmadan tüm gücü yere aktarmasını sağlıyor. “Lock” konumu ise ağır arazi şartlarında yol almanızın anahtarı. DDS (tepe iniş kontrolü) sahip olduğu otomatik frenleme ve hız sistemi ile size frenleme yapmadan tepelerden 7 km/h sabit hızla inme olanağı sunuyor. USS (tepe çıkış kontrolü) ise en dik rampalarda dahi aracın geriye doğru kaymasını engelleyerek, zor koşullarda ilerlemenize olanak sağlıyor.
Akıllı Anahtar
Nissan X-Trail'de bulunan akıllı anahtar sistemi ile anahtarınız cebinizde ya da çantanızdayken kapı açma koluna ufak bir dokunuşunuzla kapıları açıp, kilitleyebiliyorsunuz. Aracınızı çalıştırmak için akıllı anahtarın yine cebinizde, çantanızda ya da aracın orta konsolu gibi bir yerlerde olması kontak yuvasındaki aparatı çevirip aracınızı çalıştırmanız için yeterli oluyor.
2.0 lt 150HP Dizel Motor
Yazıda araçla ilgili teknik detaylara fazla girmek istemedim. Zaten meraklı olanlar bu verileri web sitesinde de bulabilirler. Benim söyleyeceğim, X-Trail hem şehir içi hem de zorlu yollarda size güven veren, yakıt tüketimi makul, performans ve güvenlik konusunda başarılı bir 4x4 SUV.
X-Trail ülkemizde 2.0 lt 150HP dizel motor ve otomatik şanzıman seçeneği ile satışa sunuluyor. 1645 kg ağırlığında olan araç 320Nm tork üretebiliyor. Boyutu ve ağırlığına göre hiç de yavaş sayılmayan bir hızlanma ve seriliğe sahip olan X-Trail, SUV tipi bir araç almadan önce bakılmasını tavsiye edeceğim bir model.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder