Avustralya, Belçika, Brezilya, Kanada, Çin, Çek Cumhuriyeti, Fransa, Almanya, Yunanistan, Hindistan, İtalya, Japonya, Meksika, Hollanda, Polonya, Portekiz, Rusya, Güney Afrika, Güney Kore, İspanya, İsveç, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri’nden tüketicilerin katıldığı ankette öncelikli harcama alışkanlıklarından, hizmet ve ürün kullanımları, bu hizmet ve ürünlere ilişkin bilgi kaynakları ve algıları, Telekom hizmet sağlayıcılılarına yönelik tutumları ve satın alma değerleri gibi geniş bir yelpaze analiz edildi.
IBM
Küresel Telekom Tüketicileri Anketi 2001’e göre aşırı ve devamlı iletişimde olma
trendinin yükselişiyle, birçok tüketici geleneksel Telekom hizmetlerinden, yeni
alternatiflere yönelmeye başladı. Tüketicilerin giderek daha fazla anlık
mesajlaşma, sosyal ağlar, internet videoları, IP üzerinden ses verisi gönderimi
(VoIP) gibi araçlarla iletişim kurmayı tercih etmeleri hem gelişmiş, hem de yükselen
piyasalarda sıkça rastlanan eğilimler. Tüketiciler internet bağlantısına ve
sosyal ağlara sahip olmayı kilit bir
iletişim kanalı olarak tanımlarken, gelişmiş pazarlardaki tüketicilerin yüzde
60'i bu kanalları günlük olarak kullandıklarını ve yüzde 45’i ise her gün
sosyal ağ sitelerini ziyaret ettiklerini söylüyorlar. Sosyal ağlar Güney
Afrika’da, 25 yaş altındaki nüfus için birinci sıradaki ve İsveç’te aynı yaş
gurubu için ikinci sıradaki en popüler iletişim kanalı oluyor.
IBM
araştırmasının değindiği bir başka olgu ise; talep, ekonomik güç ve
inovasyon Çin, Hindistan ve Brezilya
gibi yükselen pazarlara kayarken ve bu pazarlardaki büyüme devam ederken, Telekom şirketlerine fırsatlar sunmaya devam ediyor olması. Yükselen pazarlardaki
pazar hacmi de bu gerçeği doğrular
nitelikte. 2010 rakamlarına göre yükselen pazarlardaki yaklaşık 5.7 milyarlık nüfus,
gelişmiş pazarlardaki 1.2 milyar nüfusla karşılaştırıldığında, neredeyse beş
kat daha fazla tüketici anlamına geliyor. Günümüzde yükselen pazarlardaki sabit
hat sahipleri mobil abonelerin 5’te 1’ine denk ve
bu rakam iletişim hizmetleri sağlayıcıları açısından pazardaki potansiyelleri açıkça ortaya koyuyor.
bu rakam iletişim hizmetleri sağlayıcıları açısından pazardaki potansiyelleri açıkça ortaya koyuyor.
IBM’in
Telekom sektörü için sunduğu hizmetler ve “New Views From The 2011 IBM Global
Telecommunications Consumer Survey” anketinin tamamı için http://www-935.ibm.com/services/us/gbs/industries/communications
adresini ziyaret edebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder