3 Haziran 2010 Perşembe

Çalışanlar, verimlilik için sosyal ağları tercih ediyor

Cisco, düzenli olarak yaptığı araştırmaların üçünün sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. İlk araştırmada firmaların sosyal ağ araçlarını nasıl kullandığına yoğunlaşırken ‘İşbirliği Nesli’ adlı ikinci araştırma ile orta ve büyük ölçekli firmalarda başarılı işbirliği uygulamalarının faydaları ve zorluklarına; üçüncü araştırma ile de son kullanıcıların işyerinde işbirliği uygulamaları kullanım ve tercihlerine ışık tuttu.
Şirketler, sosyal ağlarla dış dünyaya bağlanıyor
Cisco, işbirliği alanında 20 ülkeden 97 kurumu temsilen 105 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırma ile Facebook ve Twitter gibi tüketici tabanlı sosyal ağların işbirliği araçları olarak kullanımının işletmelere dış dünyayla çeşitli şekillerde bağlanma imkanını sağladığını ortaya koyuyor. Bu araçlar teknoloji ve işi yenilikçi deneyimlerle bir araya getiriyor, insanları ve bilgiyi buluşturuyor, pazara yeni giriş yolları sunuyor ve müşteri ilişkilerini güçlendirerek marka bilinirliğini artırıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75’i sosyal ağları tüketiciye yönelik olarak kullandıkları başlıca sosyal medya aracı olarak gördüklerini, yüzde 50’si ise mikroblogları oldukça yaygın bir şekilde kullandıklarını belirtiyor.
Öte yandan Cisco’nun yakın zamanda yaptırdığı ‘İşbirliği Nesli’ araştırmasına katılan kurumların bilgi teknolojileri alanında yapacağı satın almalarda söz sahibi olan karar alıcılarının yüzde 77’si, işbirliği araçlarına daha fazla yatırım yapmayı planlıyor. Ancak çalışanlar, işbirliği yeteneklerinin şirket politikaları nedeniyle kısıtlandığı görüşünde. Sosyal medya uygulamalarının yasaklandığı şirketlerde çalışanların yüzde 25’inden fazlası, “işin yapılması için o uygulamalara ihtiyaç duydukları” gerekçesiyle kullandıkları cihazların ayarlarını değiştirdiklerini söylüyor.

İşbirliği araçları verimliliği artırıyor
Araştırmaya göre karar alıcılar işletmelerinin gelecek başarısı için işbirliği teknolojilerinin sağlayacağı katkının farkında. Bu nedenle karar alıcı konumundaki katılımcıların çoğu, gelecek yıl içerisinde işbirliği teknolojileri harcamalarını artırmayı planlıyor. Başlıca yatırım yapılacak teknolojiler ise video konferans, web konferansı ve IP telefonlar. Bu araştırmada öne çıkan ilginç verilerden bazıları ise şöyle sıralanıyor:
• Son kullanıcıların yüzde 69’u video ve web konferans gibi işbirliği teknolojilerini düzenli olarak kullandıklarını ve bu teknolojilerin işlerini çok daha verimli bir şekilde yapmalarını sağladığını ifade ediyor.
• Kullanım kolaylığı (yüzde 58), herhangi bir zaman herhangi bir yerde iletişim kurma yeteneği (yüzde 45) ve fonksiyonellik, işbirliği cihaz veya uygulamalarının en çok tercih edilen özellikleri arasında geliyor.
• Araştırmaya göre şirketlerin yüzde 52’si sosyal medya uygulamalarının veya benzeri işbirliği araçlarının işyerinde kullanımını yasaklıyor.
• Son kullanıcıların yüzde 50’si sosyal medya uygulamalarıyla ilgili şirket yasaklarını en az haftada bir deldiğini ve yüzde 27’si de bu amaçla ayarlarını değiştirdiğini belirtiyor.

E-posta açık ara lider
Cisco’nun son kullanıcıların işyerinde işbirliği uygulamalarını kullanımı ve tercihleri üzerine gerçekleştirdiği araştırmanın sonucuna göre ise sosyal ağları iş amaçlı olarak kullanan çalışanların yüzde 59’u sosyal ağları kullanma oranlarının son bir yılda arttığını bildirdi. Katılımcıların yüzde 91’i ise en çok kullandıkları işbirliği uygulamasının e-posta olduğunu söyledi. Amerika’da bin kişinin katılımı ile gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları e-posta evriminin kaçınılmaz olduğunu ortaya koydu.
Araştırmaya katılanlara göre, e-postanın diğer işbirliği araçlarına oranla daha çok benimsenmesinin sebebi hem şirket içinde hem de şirket dışında bulunanlar ile kolayca iletişim kurmaya imkan vermesi.

Araştırma sonuçlarına göre:
• E-posta en çok tercih edilen işbirliği uygulaması olurken, katılımcıların yüzde 40’ı çok sayıda ilgisiz e-posta aldığını; yüzde 32’si ise gerçek zamanlı olarak işbirliği yapamadığını belirtti. Araştırmaya katılanların yüzde 25’i e-posta çözümlerinin limitli depolama imkanı sunduğunu; yüzde 21’i ise gelen kutusuna herhangi bir organizasyonel yapıda olmaksızın büyük hacimli e-postalar düştüğünü belirtti.
• E-postaya ek olarak, katılımcılar tarafından kullanılan diğer işbirliği uygulamaları ise şöyle:
o Paylaşılan alanlar (%66)
o Sesli arama ve telekonferans (%66)
o Web konferansı (%55)
o Video konferans (%35)
o Anlık mesajlaşma (%34)
o Sosyal ağlar (%17)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder