30 Eylül 2010 Perşembe

Photokina Gençleşiyor

Geçtiğimiz ay iki senede bir düzenlenen ve dünyanın en önemli fotoğraf ve görüntüleme etkinliklerinden biri olan Photokina Fuarı’ndaydım. Bu yıl 21-26 Eylül 2010 tarihleri arasında her zamanki gibi Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen fuarı sanıyorum bu beşinci ziyaret edişim. Yani yaklaşık 10 senedir Photokina Fuarı’nı takip ediyorum. Artık tüm dünyadaki fuarların bir değişim içerisinde olduğunu ve birçok organizasyonun artık eskisi kadar ilgi çekmediğini hepiniz görüyorsunuz. İnsanlar kalkıp bir yerden bir yere gitmeden de yenilikleri ve birçok ürünü bilgisayarlarının başında inceleyebiliyorlar. Yani bir sanayi fuarında esas amaç o ürünleri görmek değil, belki ticari işbirlikleri ve toplantılar yapmak olabilir.
Fotoğraf ve görüntüleme teknolojilerinin belki bir kısmı yine internet üzerinden hızlıca takip edilebilir. Ancak bu fuar halen 45 ülkeden 1251 katılımcı ve 160 ülkeden 180.000’in üzerinde ziyaretçiyi ağırlıyor. Sabahın erken saatlerinden itibaren giriş kuyrukları azalmayan bu fuarın bir diğer önemli özelliği ise hem sanatın hem profesyonel yaklaşımların bir arada sunuluyor olması.

Hem fotoğraf sektörü hem de amatör ve profesyonel kullanıcılar için merakla beklenen bir fuar olan Photokina’da bu sene ilk gözlemlediğim şey, yaş ortalamasının biraz düşmesiydi. Daha önceki fuarlarda orta ve orta yaş üzeri bir ziyaretçi ağırlığı varken bu yıl oldukça genç bir ziyaretçi kitlesi vardı. Hemen şunu eklemek istiyorum. Salon sayısındaki azalma kesinlikle fuar içerisinde negatif bir etkiye sebep olmamış. Bunu hem firmaların hem de ziyaretçilerin ilgisinden anlamak mümkün. Çoğu standın önünde onlarca kişi yeni tanıtılan makineleri inceleyebilmek için sırada bekliyor. Ürünleri uzun uzun inceleyebiliyor, fotoğraf çekiyor, uzmanlardan görüşler alıyor. Hatta bazı firmaların birkaç saatlik fotoğraf makinelerini ücretsiz kiralaması ile daha uzun bir deneyim yaşayabiliyor.
Fuarda tahmin edebileceğiniz gibi fotoğrafla alakalı tüm markaları bir arada görmek mümkün. Büyük markaların yanı sıra Uzak Doğu kökenli aksesuar ve yan ürünler satan pek çok ilginç firma karşınıza çıkıyor. Özellikle büyük fotoğraf firmalarının yaptığı showlar ve özel tanıtımlar görülmeye değerdi.
Yeni trendler içerisinde 3D uygulamalar (çekim, izleme ve baskı), aynasız yeni nesil fotoğraf makineleri, DVSLR (video çekebilen DSLR) modelleri ve ekipmanları bir hayli ilgi çekiyor. Daha çok bir salonda toplanan aydınlatma ve paraflaş ürünleri ve yine ayrı bir yerde bir araya gelen sualtı fotoğraf ekipmanları da fuarda en çok ilgi gören diğer alanlar… Kısaca bu Photokina Fuarı’nda hem firmaların hem de fuarı gezen ziyaretçilerin büyük bir kısmı hallerinden oldukça memnundu. Çünkü donuk bir bilgisayar ekranına bakmak yerine dokundular, incelediler, gördüler, konuştular…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder